1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 (ocen: 1, średnia: 5,00)
Aby oceniać artykuły, musisz się zalogować.
Wczytywanie ... Wczytywanie ...

Jak przestać tracić czas? (cz.III)

Przelatuje przez palce. Ucieka. Nie możemy mieć go więcej. Możemy jednak przestać go tracić. Trzeci z serii artykułów o dobrej organizacji i dobrym wykorzystaniu czasu.

Zamknęliśmy ostatnio temat NIPPO, o którym zacząłem Ci opowiadać w pierwszej części artykułu [TUTAJ], a także poznaliśmy metodę ABCDE, pozwalającą Ci lepiej planować każdy kolejny dzień [TUTAJ].

Teraz pora na jeszcze jedną poradę w kwestii organizacji, która pomoże Ci lepiej zapanować nad listą rzeczy do zrobienia. Zastanów się proszę, ile masz różnego rodzaju przypominajek, kalendarzy czy samoprzylepnych karteczek, na których zapisujesz to, o czym chcesz pamiętać… Jak dużo ich masz? A co powiedziałabyś na pewną, nazwijmy to, przypominajkową konsolidację? ;) Pomyśl, ile czasu zaoszczędziłabyś, nie musząc zaglądać w te wszystkie miejsca (kalendarz w telefonie, notes, rozsiane po biurku karteczki, kalendarz ścienny…) i układać sobie na ich podstawie spójną listę. Być może lepiej byłoby mieć tylko taką właśnie spójną listę?

Jeżeli już korzystasz tylko z jednej „listy” – w jakiejkolwiek postaci – to i tak czytaj dalej, jestem pewien, że będziesz zadowolona. :)

Chciałbym nakreślić Ci metodę 46 teczek. Zobaczysz, że jest ona bardzo prosta, a jednocześnie doprowadzi Cię ona do lepszego wykorzystania czasu i pamiętania o wszystkich sprawach. Gotowa? :)

Potrzebujemy segregatora  – jeden biurowy w jakimś fajnym kolorze wystarczy. ;) (ja mam jasnozielony ;) ) Opisujemy go jak trzeba, np. „Do zrobienia”, „Things to do”, itp. – jak tylko chcesz. Następnie potrzebujemy 46 skoroszytów z perforacją (takich, które można wpiąć do klasera), ewentualnie koszulek na kartki bądź zakładek do segregatora (ja mam wszystkiego po trochu).

Chodzi o to, aby podzielić zawartość segregatora na 46 części. Podpisujemy nasze skoroszyty/koszulki/zakładki kolejno:

  • Dzisiaj
  • 1 (to dni bieżącego miesiąca, można dać dodatkową zakładkę „W tym miesiącu” aby wyróżnić tę część segregatora)
  • 2
  • 31
  • Styczeń (to miesiące bieżącego roku, można dodać dodatkową zakładkę „W tym roku” aby wyróżnić tę część segregatora)
  • Luty
  • Grudzień
  • Za rok
  • Za dwa lata

Gdy dochodzi nam coś do zrobienia, zapisujemy to na kartce w odpowiedniej części segregatora.

Na początku każdego dnia (albo lepiej: pod koniec dnia poprzedniego) przenosimy do zakładki „Dzisiaj” wszystkie kartki z zakładki odpowiadającej właściwemu dniu miesiąca (albo lepiej: jedną kartkę z całą listą). Możemy teraz zastosować metodę ABCDE, żeby jeszcze bardziej ułatwić sobie sprawę, a kartkę zabrać ze sobą.

Na początku miesiąca z kolei, rozpisujemy sobie wszystkie zadania z kartki w zakładce odpowiadającej danemu miesiącowi na jego poszczególne dni, co zapisujemy na kartkach w zakładkach dotyczących tych dni.

Na początku roku postępujemy podobnie, rozpisujemy wszystko z zakładki „Za rok” na poszczególne miesiące, a wszystko z zakładki „Za dwa lata” przenosimy do zakładki „Za rok”. Dobrze jest też przykleić do wewnętrznej strony okładki segregatora kalendarz na bieżący rok – bardzo pomaga w organizacji. :)

Na końcu segregatora można też dodać zakładkę podpisaną „Cele”, w której przechowywać będziemy nasze cele strategiczne (wyznaczone na przykład tak, jak o tym pisałem [TUTAJ]), tak aby nigdy nie tracić ich z oczu. (technicznie rzecz biorąc, teczek mamy wtedy już więcej niż 46, ale pozostaniemy przy starej nazwie ;) )

Najważniejsze jest uświadomienie sobie jednej rzeczy – jeżeli nie wie się, co ma się robić, traci się czas. Czas, którego nie możemy wytworzyć. Czas, którego codziennie mamy wszyscy do dyspozycji tyle samo. Kwestia tego, jak go wykorzystujemy.

Dziękuję Ci za przeczytanie całego artykułu i… gratulacje! Jestem przekonany, że czas, który na to przeznaczyłaś, był czasem bardzo dobrze wykorzystanym.

Do zobaczenia na fitnesski.pl! :) Komentuj śmiało i polecaj znajomym! :)

Podziel się na:
  • Facebook
  • Śledzik

Jedna myśl nt. „Jak przestać tracić czas? (cz.III)

  1. Gosia, :

    Rewelacja! Czas wprowadzić w życie by czasu nie marnować!

    Zgadzam się: Dobre 0

Dodaj komentarz